tasje

29 Jan

Deze post is eigenlijk veel te laat maar toch. Zondag 15 januari was mijn mama jarig. Voor haar verjaardag heb ik een tasje genaaid. Met de hand. Het is niet zo moeilijk. tasje voor mama's verjaardag

  • Hier de handleiding:
  • Pak een A4 blad en leg het met de lange kanten opzij voor je.
  • Kijk hoe breede je het tasje wilt en knip op die lijn. Ik heb een paar centimeters meer dan de helft.
  • Knip vanboven de hoeken eraf dat het een beetje rond wordt. Dat wordt het flapje.
  • Leg het patroontje op een stuk stof, teken het over en knip uit.
  • Onderaan, dus aan de andere kant van de afgeronde hoeken, plooi je een stuk of 2 centimeter naar binnen en naai het vast.
  • Plooi dan, het tasje tot iets over de helft, dat wordt dan het zakje waar je spulletjes in steekt. Nog niet vastnaaien! Plooi het flapje overhet tasje en kijk waar de knoop moet komen.
  • Pak een knoop en naai die op de juiste plaats.
  • Naai dan het tasje aan de zijkanten vast.plooi het flapje om te kijken waar het knoopsgat moet en maak daar een knipje. Tip: zorg dat het knoopsgat niet te groot is! Als je rekbare stof gebruikt moet het maar een klein gaatje zijn!
  • Klaar!

Ik heb er ongeveer 45 minuten over gedaan. Ik naai nog maar net en doe het nog met de  hand dus dit patroontje is goed voor mensen die nog maar net leren naaien. Diegenen die het al langer doen kunnen het hoogstwaarschijnlijk veel beter.

bollenrood

2 Reacties to “tasje”

  1. Tante A februari 3, 2012 bij 7:12 pm #

    Tof tasje! Je mama was blij zeker?

  2. marie van driessche maart 13, 2012 bij 3:49 pm #

    tof gemaakt, ik ben ook volop aan het oefenen, ik heb voor Aline een tasje gemaakt dat er op lijkt, nog een tof idee om voor Louise zo eentje gelijk dat van jouw te maken!!!

    marie=)

Geef een reactie

